Eld

Igår var jag med om något väldigt konstigt !
Jag hade varit och sprungit i Aggerud och när jag kommer in i Sandviken så ser jag att det brinner för fullt i entrén på ett hus !!
Så jag tvärnitar och springer upp och bankar på .
Till slut kommer det en man ut i äldre medelåldern och jag skriker att det brinner .
Han kutar in i huset igen och hämtar en brandsläckare och sprutar en gäng (!) sen kutar han in i huset igen och smäller igen dörren ?!
Han måste ha blivit så chockad eller nåt som betedde sig så när hela trappan står i lågor .
Så jag fortsätter banka på dörren och ropar att det fortfarande brinner för fullt samtidigt som jag larmar 112.
Han kommer ut igen och lyckas hejda elden men då hade det ju redan tagit sig på altanräcket och till ytterdörren .
När brandis kommer kan jag adrenalinfylld åka därifrån .
Tänk om dom brunnit inne eftersom dom inte ens märkt att det brann??!!
Jag blev helt skakig samtidigt som det kändes otroligt skönt att ha gjort en insats .